Informare de presă – 01.08.2024

Prefectul Ioan Tibil și directorul Cancelariei, Radu Iancu, au avut azi o întâlnire de lucru cu comisar șef de poliție Gheorghe Todoran, șeful Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Satu Mare pentru o analiză a activității și pregătirea pentru perioada următoare, când se așteaptă ca un număr mai mare de cetățeni să apeleze acest serviciu.
Activitatea serviciului de pașapoarte se desfăşoară în program normal de lucru cu publicul în această perioadă. Pentru acces la ghișeu, este necesară programare, pe portalul de servicii al Ministerului Afacerilor Interne, respectiv aici: https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte/programari/create…
Programul de lucru este de luni până vineri între orele 8,30-16,30 atât pentru primirea documentelor cât și pentru eliberarea pașapoartelor iar în fiecare zi de miercuri programul este prelungit până la ora 18,30 la toate ghișeele de pașapoarte.
De la începutul anului și până astăzi, au fost procesate 9602 cereri și emise pașapoartele corespunzătoare, din care 8951 pașapoarte electronice și 651 pașapoarte temporare. Dintre acestea au fost eliberate 9409 pașapoarte (8758 electronice și 651 temporare).
1176 persoane au uzitat de posibilitatea de a primi pașaportul la domiciliu, livrat prin curier, ceilalți le-au ridicat de la ghișeu. Paşaportul simplu electronic poate fi expediat, prin servicii de curierat, la domiciliul sau la reşedinţa titularului ori ale persoanei care a formulat cererea, cu suportarea de către aceştia a contravalorii serviciului prestat (cheltuieli de expediţie: 15,00 lei, TVA inclus). În situaţia în care se doreşte expedierea documentului de călătorie la o adresă din străinătate, solicitantul poate solicita informaţii suplimentare Departamentului Consular din Ministerul Afacerilor Externe (adresa de e-mail: drco@mae.ro).
Paşaportul simplu electronic se ridică de titular sau de persoana care a formulat cererea ori de persoana împuternicită de către acesta/aceasta printr-o procură specială. În situaţia în care cererea a fost formulată de o persoană împuternicită, aceasta este ţinută să ridice personal paşaportul, cu excepţia cazului în care mandantul a autorizat-o în mod expres să îşi substituie o altă persoană în acest sens.
O facilitate recentă, implementată de Direcția Generală de Pașapoarte are scopul de a informa titularul asupra valabilităţii documentului de călătorie deţinut, cu 6 luni înainte de expirarea acestuia. Notificarea se face prin transmiterea unui SMS, la numărul de telefon mobil furnizat la momentul depunerii ultimei cereri de eliberare a paşaportului. Această aplicație este menită să prevină situațiile neașteptate și neplăcute de ultim moment, cum ar fi anularea unei călătorii planificate din cauza unui pașaport expirat.
De asemenea, solicitanții unui nou pașaport sunt notificați prin SMS și la momentul în care pot să-și ridice pașaportul de la ghișeele Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte.
”În acest moment activitatea serviciului se desfășoară normal. În fiecare zi, la ora 8,00 se suplimentează cu 40 de locuri numărul de programări pentru ziua următoare. Dacă situația o va impune, vom adapta programul de lucru pentru ca toți cetățenii, solicitanți de pașaport, să poată beneficia de acest serviciu. Chiar și în aceste zile, pentru că apar urgențe și alte situații deosebite, primim cereri pentru pașapoarte chiar și fără programare, bineînțeles au prioritate persoanele programate.” – prefect Ioan Tibil